Friday 8 December 2017

Forex trading blogg singapore laser


Forex Mäklare i Singapore Vill du vara med i denna mäklare lista Skicka ett mail till: brokersforextraders Enligt Bank for International Settlements är Singapore det tredje mest aktiva institutionella valutahandelnätet i världen. Det är också det näst största diskreta derivathandeln i Asien, och ett ledande handelsvaruderivathandeln. En aktiv lokal börs kompletterar den nödvändiga infrastrukturen för att stödja en sund handelsmiljö för lokala detaljhandeln förexmäklare. Ett antal större företag har öppnat lokala kontor för att stödja detaljhandeln för valutahandeln, eftersom den lokala befolkningen har börjat få intresse för detta nya investeringsmedium. Det är allmänt känt att Singapore-dollarn korrelerar nära med rörelser i den kinesiska yuanen och fungerar som en proxy för dem som vill emulera yuanprisrörelser. Som i alla investeringsgenrer är urvalet av din mäklare ditt viktigaste beslut. Säkerhet och säkerhet ligger i listan över överväganden, och det här problemet kräver att det finns en aktiv finansiell regulator på plats. I Singapore tillhandahålls reguljära tjänster av Singapores monetära myndighet (MAS), som är lagstadgad för att övervaka bank-, finans - och försäkringsföretagens verksamhet, däribland värdepappersförmedlare. Under de senaste åren har MAS varit bekymrad över nivån på konsumenternas förluster vid handel med OTC-marknader och har därmed stramat hävstångseffekt och marginalbehov och andra regleringsregler. Singaporean mäklare är licensierade som clearingmedlemmar i Singapore Exchange, men är övertygade om att MAS kommer att komma ner hårt på alla motstridiga valutahandlare på fastlandet. Som ofta beskrivs innebär valutahandel hög risk. Kunskap, erfarenhet och känslomässig kontroll är förutsättningarna för framgång, och var och en av dessa tre faktorer kräver en investering av tid på framsidan som nybörjare ofta avfärdar för deras fara. Due diligence och omsorg måste utövas först för att välja en Forex mäklare som uppfyller din hårda lista över krav och ger också gott om pedagogiska material och öva handelssystem. Var noga med att jämföra butik, kolla tillbaka med din lokala regulator för att klargöra säkerheten och sundheten, och var noga med att kolla med andra handlare i ditt område. Akta dig för marknadsföringskrav som verkar bra att vara sanna. Du kan aldrig vara för säker i detta område. Efter eget val, investera tidspraxishandeln på mäklarnas demosystem för att utveckla din handelsstrategi, få värdefull marknadserfarenhet och lär dig att styra dina känslor när du öppnar och stänger positioner. Att välja en kompetent valutahandel från de många lokala och utländska alternativen är aldrig en lätt uppgift. För att göra din urvalsprocess enklare har vi skapat följande lista över de mest välrenommerade och pålitliga mäklare på marknaden och samtidigt som det är omöjligt att vara 100 säkert från bedrägerier och relaterade risker kommer ovanstående erbjudanden att avslöja de många variablerna som spelas när välja en valutahandel partner. OptiLab Partners AB Fatburs Brunnsgata 31 118 28 Stockholm Sverige Handel med utländsk valuta på margin ger hög risk och kan inte vara lämplig för alla investerare. Den höga hävstångseffekten kan fungera mot dig såväl som för dig. Innan du bestämmer dig för att investera i utländsk valuta bör du noggrant överväga dina investeringsmål, nivå av erfarenhet och risk aptit. Ingen information eller åsikt på denna webbplats bör tas som en uppmaning eller ett erbjudande att köpa eller sälja någon valuta, eget kapital eller andra finansiella instrument eller tjänster. Tidigare resultat är ingen indikation eller garanti för framtida prestanda. Läs vår juridiska ansvarsfriskrivning. kopiera 2017 OptiLab Partners AB. All Rights Reserved. A Omfattande Intervju med Forex Trader från Singapore Jag har följt Forex Trader (Grundare av Forex Pip Trader bloggen) från början av hans blogg lansering till idag. We8217ve diskuterade även om våra mål, handelsstrategier och möjliga samarbeten. Idag har jag äntligen lyckats posta denna exklusiva och omfattande intervju med Singapores valutahandelare efter några schemaläggningsfrågor. Trots att han var bara 20 år har han haft nästan tre års erfarenhet av handel med utländska börser och utan tvekan tror jag att han är på väg till att vara en bra Forex-handlare. Utan ytterligare ado, ta en drink och luta dig tillbaka medan du går igenom det här och lär dig något av honom. 1. Hur länge har du handlat valutor Jag har handlat valutor sedan 2013, när jag först gick in på högskoleutbildning. Med en huvudroll i Accountancy, det utgjorde mitt intresse för de finansiella marknaderna. Det var en nära vän av mig som introducerade valutahandling till mig medan jag fortfarande lärde mig hur man handlade aktier. 2. Kan du ge oss lite bakgrund till hur du började handla och hur det utvecklades förändrade ditt liv Det var 2008, när jag först fick min iPhone. Det fanns en lagerapp förinstallerad i telefonen, vilket fick mig nyfiken på aktiehandel. Under de närmaste fyra åren av mitt liv lärde jag mig faktiskt mer om hur man värderar ett företag, särskilt med hjälp av nyckeltal, samt att använda den rabatterade kassaflödesanalysen som är en metod som populariseras av den berömda miljonär investeraren Warren Buffett. Det har haft en betydande inverkan på mitt liv, eftersom jag gick från ingen kunskap till att vara relativt väl känd på denna marknad. Efter att jag gick in i högskolan, gick jag långsamt in i valutahandel. Jag introducerades på denna marknad av en vän, och blev också lockad av hur flytande denna marknad var. Det krävde också betydligt mindre pengar att komma in i denna marknad jämfört med motparterna i aktier. Just nu handlar mitt liv om valutahandling, och jag hoppas även att utvidga min portfölj till aktier, vilket kräver mycket mindre ingripanden än valutahandel. 3. Har du för avsikt att handla forex för ett levande? Absolut skulle jag vara mer än glad för att handla med mig? Eftersom jag ser mig själv som en entreprenör vill jag också starta ett företag som roterar kring finansmarknaderna. Jag skulle också vilja ge samtal och lära människor hur man handlar forex också. Jag hoppas att jag har en chans att coacha dig en dag 4. What8217s din nuvarande genomsnittliga returmånad för de senaste 12 månaderna Efter att ha blivit förlust i nästan ett år har jag framgångsrikt utbildat mig att vara fokuserad och mindre känslomässig under handel. Som sådan skulle jag säga att jag kan uppnå en avkastning per månad nu. 5. Kan du beskriva din arbetsstation setup Eftersom jag inte har en stor budget just nu använder jag min bärbara dator med en 15 skärm för handel. Jag har en 23 extern bildskärm som jag ansluter till med ett trådlöst tangentbord och en mus under dagar när jag vill se en större bild av hela marknaden. Personligen skulle jag rekommendera handlare att använda en bärbar dator för handel på grund av den rörlighet det ger. Jag älskar att gå till luftkonditionerade platser som är tysta och handla marknaderna. Det ger mig en känsla av frihet 6. Vilken kartläggningstjänst använder du De flesta valutahandlare bör vara medvetna om mjukvaran Meta Trader 4 eller MT4 för korta. Jag använder endast den här programvaran för mina diagram. Dess bra och pålitliga. Den levereras med många indikatorer och funktioner. För handlare som är intresserade av automatiserad handel, stöds den också på denna plattform. 7. Vilka är dina favorit valutapar att byta Jag handlar främst AUDUSD, GBPUSD och USDJPY. Anledningen till att jag handlar Aussie-dollarn beror på dess stabilitet. Eftersom Kina är Australiens största ekonomiska handelspartner, är Aussie mycket känslig för nyheter från den kinesiska ekonomiska data. Men eftersom Aussie är mycket mer flytande än CNH, valde jag därför att handla den över den kinesiska motsvarigheten. GBPUSD valdes eftersom den mycket liknar EURUSD. Det brukar älska stora drag och brukar handla i en viss riktning. Euron var en stor avstängning för mig eftersom det finns för många ekonomiska data från flera länder att följa. USDJPY har varit populär bland nya handlare på grund av dess enkelhet. Med BOJ: s ingripande att deflatera yenen går det långsiktigt på det här paret en säker-vinnande sak, åtminstone för nu. Analytiker räknar med att yenen når 135 vid slutet av 2016. 8. Hur många timmars spenderar du valutahandel Jag spenderar vanligtvis cirka 2 timmar om dagen för att titta på diagrammen. Inte hela tiden spenderas sitter framför datorn för att göra det. När jag använder MT4-appen på min smartphone har jag tillåtit mig att gå ännu mer mobil än en bärbar dator, därför skulle jag uppskatta att jag skulle spendera 2 timmar om dagen på skärmen. I själva verket skulle jag troligen spendera bara 30 minuter framför min dator för att göra det. 9. Beskriv din bästa handel, vilket valutapar, varför du lade den och hur mycket vinst gjorde du Min bästa handel var faktiskt en vara. Som vi alla vet att oljepriset har sjunkit, satsade jag på att priserna skulle studsa tillbaka. Jag lagde en lång handel på det och jag tog en vinst på 1000. 10. Vad var ditt största misstag någonsin Låt mina känslor ta över vad som är i mitt huvud. Många framgångsrika handlare har sagt det, och jag kan inte betona hur viktigt detta är. Att vara känslomässig kommer att göra dig ännu mer så i slutet av dagen. Varje näringsidkare måste förstå att förluster är vanliga och så länge vi handlar i enlighet med våra planer, skulle vi definitivt vara lönsamma i slutet av dagen. 11. När du handlar med handel, använder du teknisk analys, grundläggande analys eller en kombination av båda. Så mycket som jag är en teknisk näringsidkare noterar jag viktiga ekonomiska pressmeddelanden eftersom det här är dags när marknaden börjar whiplash och ta alla ut ur marknaden. Men förutom de tider när det finns nyheter, skulle jag bara handla med teknisk analys. 12. Hur hanterar du risken Jag hanterar min risk genom att använda en positionsstorlekräknare för att beräkna mängden partier jag måste ta varje gång jag vill göra en handel. De tar hänsyn till valutaparet som du handlar, slutar förlustnivå och risknivå som jag skulle ta. Jag rekommenderar starkt alla handlare som vill vara framgångsrika att inte ta mer än tre risker för varje handlad handel. 13. Vilka lektioner har du lärt dig som har hjälpt dig att hitta lönsamma affärer, och behåll förlusterna relativt små. Följ din handelsplan. Det är nummer 1-lektionen som jag har lärt mig under åren av handel. Nummer 2-lektionen som jag skulle vilja förespråka till handlare där ute skulle inte vara emotionell. Det gör ingenting annat än att förstöra din handels karriär. 14. håller du med om att valutahandel är mer riskabelt än handelslagret Varför så håller jag inte med det uttalandet. Risken för mig är resultatet av okunnighet. Jag är säker på att en framgångsrik Forex Trader trading aktier kan förlora så mycket pengar som en aktiehandel näringsidkare Forex om han inte vet vad han gör. På samma sätt skulle jag inte säga att alternativ och terminer är mer riskfyllda än forex eller aktier. Kunskap är makt. 15. Vilka indikatorer har du funnit mest användbara, såsom Slow Stoch, Fibonacci, ADX, RSI osv. Personligen använder jag inte mycket indikatorer för handel eftersom jag tror på prisåtgärder. Jag använder emellertid Fibonacci-verktygen för projicering av retracement av priser samt tillägg. Medan jag inte fördömer handel med hjälp av indikatorer, rekommenderar jag starkt handlare att lära sig mer om prishandelshandel. Jag tror att de är det mest effektiva och effektiva sättet att lönsam handel. 16. Vad är några av dina favoritresurser för att lära sig om och följa valutamarknaden En av de webbplatser jag rekommenderar skulle vara babypips. Det är en bra webbplats för varje näringsidkare, amatör eller erfaren för att lära sig mer om valutahandel. Du vet aldrig vad du kan lära dig därifrån En annan webbplats jag skulle rekommendera är min egen hemsida (FOREX TRADER THE FOREX TRADER). Jag uppdaterar min hemsida ofta för att läsare ska veta mer om min handelserfarenhet. Du kan definitivt läsa mer om min handelserfarenhet från min hemsida. 17. Vad känner du som en valutahandelare som nya handelsmän som börjar på marknaden bör fokusera på Lär dig dynamiken på marknaden. Förstå hur prisåtgärder fungerar. När du har lyckats behärska och förstå hur prisåtgärden fungerar, börja handel med ett demokonto. När du får hänga på det, börja handel med livekonton. Det är här din disciplin kommer till handling. Lita på mig, varje ny näringsidkare tror att de kan hantera sina känslor, men oftare tar det några handelskonton att göra det. Du måste sluta grådighet och rädsla för att störa dina handelsbeslut. Om du kan behärska detta, så oavsett hur lönsamt din handelsplan är, kommer du fortfarande att förlora pengar i slutet av dagen. Så vad tror du Ska han vara lika framgångsrik som sin piercing passion i handel Hälsningar, Den oberoende abcedariern Du kanske har saknat dessa: Slut juli 2016: 8216Var den globala marknaden är heading8217 Från en 22 år gammal FX TA Trader Secondary MenuAre vinst från FOREX Handelsbeskattningsbar i Singapore Är inkomsten från FOREX-handel skattepliktig i Singapore Faktum är att huruvida vinsten från andra finansiella instrument (binära optioner, terminer, etc.) För någon som är närvarande eller är intresserad av att delta i Forex trading, hoppas jag att det här inlägget kommer att hjälpa du svarar på några av de frågor jag har själv när jag började bli seriös i valutahandling och spara dig tid på att leta efter nätet Efter en rad forskning online har jag kommit ut med flera slutsatser och resultat. Det är ganska uppenbart att konsekventa FX-handlare börjar bli nyfiken på om de skulle beskattas av sin inkomst eller om det finns några regler för inkomst från handel dessa instrument: Slutsatsen Att helt enkelt sätta ja och nej. It8217s är definitivt en gråzon om du handlar heltid för inkomst (eller om du handlar med tusentals partier ofta). IRAS kommer att få det sista uttalandet i det fallet. Om du skulle behandla den som en 8216sidig inkomst8217 kommer den dock inte att beskattas, eftersom den då kommer att betraktas som en personlig investering (en bra faktor att handla i Singapore) IRAS: Vinster från försäljning av aktier och finansiella instrument Generellt sett betraktas vinster eller förluster som härrör från köp och försäljning av aktier eller andra finansiella instrument som personliga investeringar. Dessa vinster är realisationsvinster och är inte skattepliktiga. Du behöver inte rapportera sådana vinster i din skattedeklaration. När är det skattepliktigt För att avgöra om en individ är handel, kommer faktorer som frekvens och volym av transaktioner, intervallet mellan köp och försäljning och sätt att finansiera köp av aktier att beaktas. De tre omständigheterna ovanstående ensamma avgör inte om vinsterna är skattepliktiga. Som framgår av MOF: Skattebehandling av investeringar från Singapore som genereras. Följande inkomst från Singapore som genereras av någon individ den 1 januari 2004 eller senare kommer att vara befriad från inkomstskatt: i. Eventuella räntor från skuldebrev ii. någon rabatt från skuldförbindelser som förfaller inom ett år från utfärdandet av dessa värdepapper iii. Eventuell inkomst från en livränta, förutom inkomst från 8211 A. Varje livränta som förvärvas av en arbetsgivares arbetsgivare istället för någon pension eller annan förmån som ska betalas under hans anställning eller vid hans pensionering och B. En eventuell livränta som köpts enligt SRS iv. eventuell inkomst från någon livförsäkringspolicy, med undantag för eventuell summa som uppnåtts under försäkring mot förlust av vinst v. eventuell fördelning som gjorts av ett kollektiv investeringssystem som bildas som en fond (inklusive fastighetsinvesteringsförtroende) som är auktoriserad enligt avsnitt 286 i värdepappers - och framtidsvillkor Act (Cap 289), som är inkomst eller anses vara individens inkomst, förutom utdelningar gjorda av Singapore utdelningar från vilken skatt dras av eller avdragsgill enligt avsnitt 44 och vi. eventuell avgift eller kompensationsbetalning från värdepapperslån eller återköpsavtal. Let8217s steg upp spelet. Vad gör du om du använder en utlandsmäklare igen Vad gör du om du använder en utlandsmäklare eller ett finansiellt institut för din handel och fått en enorm summa vinst? Är de skattepliktiga alls? Du måste rapportera något baserat på Inland Revenue Authority of Singapore och Singapore Finansdepartementet verkar det som om alla personliga investeringar och intäkter som mottas den 1 januari 2004 eller senare är undantagna från inkomstskatt. Du behöver inte ens förklara dem. Låter som en plan, killar Som anges av IRAS: Skattlig och icke skattepliktig inkomst. Alla intäkter som förvärvas i eller härrör från Singapore är skattepliktiga. I allmänhet är utländska intäkter mottagna i Singapore den 1 januari 2004 eller senare inte skattepliktiga, utom i vissa fall. Vänligen se Overseas Income Received i Singapore för mer information. Inkomster som erhålls kan komma från olika källor som: 8211 Sysselsättning 8211 Handel, företag, yrke eller tjänst 8211 Fastigheter eller investeringar 8211 Övriga källor (t. ex. livräntor, royalties, vinster eller egendom eller förtroendeinkomst) Enligt MOF: Skattebehandling av utländsk källa Inkomst Eventuell inkomst som härrör från källor utanför Singapore och mottagen i Singapore den 1 januari 2004 av en enskild person (annan än partners i ett partnerskap) är befriad från inkomstskatt. Var ungefär en månad sedan mitt senaste inlägg som jag tänkte skriva mer meningsfulla och informativa inlägg där läsare kommer att lära sig och känna något nytt varje gång. Hoppas det gör det Haha. Kommentera och prenumerera på den här bloggen för att få mitt nästa inlägg i din inkorg direkt, gratis. Och till sist, hoppas du har haft en bra helg Glad Vesak Day killar Hälsningar, den oberoende abecedarianen Du kanske har saknat dessa: Sluta juli 2016: 8216Where Global Market är heading8217 Från en 22-årig FX TA Trader Hej, I8217m säkerställer i viss utsträckning att utländsk inkomst är skatt vid den tidpunkt som de överlämnas till Singapore när det gäller handelsinkomster. Så om handelsnamn gäller till exempel som gör att din inkomst blir klass som skattskyldig. Detsamma skulle gälla för din fx handel gjord utomlands. Den enda skillnaden är att din inkomst kommer endast att beskattas när du tar emot fonden i Singapore. Oberoende Abcedarian säger: Tack för att du släppte av. Baserat på ditt meddelande menar du att 8216verseas trading8217 inkomster ska deklareras. Om så är fallet tror jag att nettovinst eller bruttoinkomst kommer att vara extremt svårt och tråkigt för IRAS att kolla på varje handelshistorik från Trader8217. Liksom hur skulle IRAS då kunna korsa den exakta vinsten som du tjänade via din utländska mäklare (redovisar de provisioner, spridningar, kontointressen, bytesräntor etc. i FX Trading) Du kan dra tillbaka en del av vår vinst, kommer att de beskattar dem då de är värderade, eller om du sa att de skulle beskatta oss när vi överförde pengarna tillbaka till Singapore, om vi gjorde en förlust och överföra återstoden tillbaka. Känner IRAS om dessa pengar är vinst eller din kvarvarande kapital I uppskattar ditt budskap, men jag är väldigt nyfiken på hur regeringen kommer att beskatta oss, om någon, eftersom det säkert kommer att vara smuthullar om de beskattar vissa och inte de andra, vilket gör lagen godtycklig. - Hej det är inte skattepliktigt. Jag har personligen mailat IRAS för att klargöra och här är svaret från en högre skattemyndighet. Vi vill informera dig om att vinster eller förluster som en enskild person erhåller genom att köpa och sälja finansiella instrument på egen hand ses som personliga investeringar. Om individen köper och säljer finansiella instrument som vinst, är resultatet inte skattepliktigt eftersom det är en realisationsvinst. Han behöver inte anmäla vinstförlusterna i hans inkomstskatt. Den oberoende abcedariern säger: Awesome, jag antar att du fick det precis där och belyser det här inlägget helt. Så jag antar att även en heltidspraktiker inte behöver anmäla sin vinstlösning om han handlar bara för sig själv med egen kapital Värdesätter din delande sekundära MenuMarketPulse är en Forex, råvaror och global indexanalys samt Forex News site som ger aktuell och korrekt information om stora ekonomiska trender, teknisk analys och globala händelser som påverkar olika tillgångsklasser och investerare. Den här artikeln är endast för allmän information. Det är inte investeringsrådgivning eller en lösning på att köpa eller sälja värdepapper. Åsikter är författarna inte nödvändigtvis OANDAs, dess tjänstemän eller styrelseledamöter. OANDAs användarvillkor och sekretesspolicy gäller. Levererad handel är hög risk och inte lämplig för alla. Förluster kan överstiga investeringar. 1996 - 2016 OANDA Corporation. Alla rättigheter förbehållna. Alla registrerade varumärken som används på denna webbplats, oavsett om de är märkta som varumärken eller inte markerade, är deklarerade att tillhöra deras respektive ägare. OANDA Corporation äger varumärken för alla sina FX-produkter. 370 King Street West 2nd Floor. Box 60 Toronto. ON M5V 1J9 Kanada 1-877-626-3239 infomarketpulse OANDA Corporation är en registrerad handels - och detaljhandelsförhandlare för Futures Commission med Commodity Futures Trading Commission och är medlem i National Futures Association. Nr: 0325821. Vänligen hänvisa till NFAs FOREX INVESTOR ALERT där det är lämpligt. OANDA (Canada) Corporation ULC-konton är tillgänglig för alla med ett kanadensiskt bankkonto. OANDA (Canada) Corporation ULC är reglerad av Canadian Investment Investment Regulatory Organization (IIROC), som inkluderar IIROCs online rådgivare checkdatabas (IIROC AdvisorReport) och kundkonton skyddas av den kanadensiska Investors Protection Fund inom angivna gränser. En broschyr som beskriver naturen och begränsningarna för täckningen är tillgänglig på begäran eller på cipf. ca. OANDA Europe Limited är ett företag registrerat i England nummer 7110087, begränsat av aktier med säte på Tower 42, Floor 9a, 25 Old Broad St, London EC2N 1HQ och är auktoriserad och reglerad av Financial Conduct Authority. Nr: 542574. OANDA Asia Pacific Pte Ltd (Co-reg. Nr 200704926K) innehar en kapitalmarknadstjänstlicens utfärdad av Singapores monetära myndighet och licensierad av International Enterprise Singapore. OANDA Australia Pty Ltd är reglerad av Australian Securities and Investments Commission ASIC (ABN 26 152 088 349, AFSL nr 412981) och tillhandahåller och är utgivare av produkterna och tjänsterna på denna webbplats. Det är viktigt för dig att överväga den nuvarande Financial Service Guide (FSG). Produktinformation (PDS). Kontovillkor och andra relevanta OANDA-dokument innan du fattar några finansiella investeringsbeslut. Dessa dokument finns här. OANDA Japan Co. Ltd. Första typ I Finansiella Instrument Företagsdirektör för Kanto Local Financial Bureau (Kin-sho) nr 2137 Institut Financial Futures Association abonnentnummer 1571.

No comments:

Post a Comment