Wednesday 20 December 2017

Enkel forex trading metodik


Handelsmetoder, tekniker och idéer Inlämnad av Sam den 17 januari 2009 - 18:03. Ive läser din sida sedan flera veckor och jobbar väldigt hårt med det här. Tack så mycket för din underbara sida. Om andra skulle vinna ditt ego och ditt lag, skulle världen vara i bästa form. Lyckönskan. Obama kommer att ge positiva insatser till Amerika och du lägger positiva på din Forex-plattform. Tack så mycket Jag skickar dig en strategi och jag vill fråga dig en stor tjänst som gör det kanske mer praktiskt. Med vänliga hälsningar från Schweiz Inskickad av Edward Revy den 17 januari 2009 - 21:00. Hej Sam, Tack för er vänliga ord. Jag har din strategi, som jag förbereder och skickar imorgon. Vad jag inte fick är skärmdumparna. Vi använder en tredjepartsmodul för att ladda upp filer. Om du inte anger länken till den uppladdade filen kan vi inte spåra den igen. Kan du snälla hitta en minut för att skicka in screeshots den här gången klistra in en länk som du kommer att få när du laddar upp i en kommentar. Tack. Med vänliga hälsningar Edward Inskickad av Sam den 18 januari 2009 - 23:34. Här är den uppladdade fillänken: Storlek: 102.13 KB filekeeper. orgdownloadsharedheikin-ashi-two-bar-strategygifupload. gif Storlek: 487.40 KB filekeeper. orgdownloadsharedheikin-ashiKopieupload. jpg Jag hoppas att jag gjort det korrekt. Med vänliga hälsningar och bästa hälsningar till ditt lag. Inskickad av Edward Revy den 19 januari 2009 - 06:44. Tack, Sam. Du har gjort ett bra jobb Ive publicerade strategin redan (här), och kommer tillbaka med kommentarer och idéer senare. Med vänliga hälsningar, Edward Inskickad av Peter den 4 februari 2009 - 14:18. Hej folk, jag ville ha en liten översikt över indikatorer som används i handelsmetoder. Jag screenade de 44 metodstrategierna (från enkla via komplexa till avancerade) och förberedde en liten krysslista över indikatorer antingen ensamma eller i kombination. Detta är resultatet: Totalt antal strategier 44 (30-7-7) Medelvärden - trendindikatorer som EMA, SMA eller WMA totalt 21 använder antingen ensam eller kombinerad med den ena eller den andra indikatorn Stochastics 9x RSI 9x MACD 8x Breakout 8x Bollinger 3x ADX 5x Trendlines 2x Pris 2x Fibonacci 2x SupportResistance, ljus, ZZ och CCI 1x vardera. Vad säger alla när det gäller FX-utbildning Följ trenden Wwell, ja, det är gjort här. Skål från Jamaica Peter Inskickad av Peter den 4 februari 2009 - 21:00. Hej där, jag skulle vilja dela med dig av några observationer, återgå till medelvärden, faktiskt enkla metoder nr 1 amp 2: För en tid sedan hade jag allvarliga problem med att rallyar upp och ner hitta mig själv kämpar mot trenden. Du vet hur pinsamt detta är, även på demo. Så småningom hittade jag lösningen huvudsakligen på 15M-arket med SMA-korsning. I jämförelse med både SMA och EMA hittade jag den tidiga detekteringsmetoden mer på sidan av SMA snarare än EMA. EMA lagrar SMA efter några dagar på 1D, några timmar på 1H och till och med 1-1,5 h på 15M-arket. Eftersom tid är pengar inte ensam i FX, tenderar jag att föredra metod nr 1 som tidig detektor. En annan observation är att korsning indikerar massor av momentum, vilket faktiskt indikerar att rallyn kommer upp. Kanske vill du eller någon av dem vilja kommentera, vilket jag skulle uppskatta mycket. Skål från Jamaica Peter Inskickad av Edward Revy den 10 februari 2009 - 04:26. Jag gillar hur du närmar dig handel, det belönar dig i framtiden. Jag borde påpeka att analys av rörliga medelvärden genom att titta på historikdiagram skiljer sig från att göra en framåtprovning. Problemet är att flytta medelvärden som att korsa och sedan senare krossa vid beräkning av nya värden då tiden går. Det borde förmodligen hända mer om EMAs crossover, eftersom de lägger mer värde på de senaste prisändringarna - reagera snabbare. Men då är de lika snabba för att ändra sina uttalanden (uncross). SMA är mycket mjukare och ändrar inte parametrarna för mycket. För daglig och 4 timmars och 1 timmars handel ges preferensen till SMA-indikatorn. De är mer benägna att reagera i tid. Ibland blir de snabbare, andra gånger, inte. Det finns inga perfekta glidande medelvärden som alltid skulle vara skarpa på signalerna. Du är rätt om det momentum som observeras vid Flyttande medelvärde crossover. Om du tittar närmare kan du se att efter ett glidande medelvärde passerar 90 av tiden kommer ett pris att återfå innan en rally. Att komma in på den här återställningsperioden är det bästa stället att vara. (Ibland ser du en retracement på samma tidsram, ibland måste du titta på en snabbare tidsram för att fånga den). Håll upp den goda undersökningen och testa Hälsningar, Edward Inlagd av steve b den 25 februari 2009 - 04: 07.Hur att handla kanalavbrott Under den senaste månaden har jag fått några e-postmeddelanden från näringsidkare som precis börjat. De var nöjda med de råd som jag tillhandahöll men ville vilja veta några enkla swing trading metod för någon att följa. Jag bestämde mig för att ge specifika den här gången, så att nybörjare kan försöka och faktiskt följa med den här handelsmetoden och förhoppningsvis kommer att dra nytta av det. En av de första handelsmetoderna jag lärde mig var en enkel kanalbrytning. Vad jag tycker om kanalbrott är att de är så enkla att lära sig och det tar inte mycket för att identifiera dessa kanaler. Det första du behöver göra är att identifiera en kanal. Jag kommer att använda dagliga diagram för att visa detta, men du kan tillämpa det på vilken tidsram du föredrar. Om du tillämpar det på intradagskartor och vill ha dagshandel med den här metoden, så är det bra att du går in i branschen senast klockan 1:00 efter öppningsbellen, varför det är enkelt. Dagbranschen behöver tid att arbeta och om du begränsar din tid för mycket har din handel vunnit tillräckligt med tid, även om det går i din riktning. Om du inte håller positioner över natten rekommenderar jag därför att du skriver in dina dagliga order så tidigt som möjligt. Det första steget är att hitta en marknad som8217s handlar inom ett handelsområde under de senaste 10 handelsdagarna eller två veckorna. Ju strängare kanalen desto bättre handel och mindre risk kommer du att ha. Försök välja marknader som vanligen är flyktiga men tenderar att tysta ner under handelsutbudet. Om handeln lutar upp söker du bara efter affärer på uppsidan. Om kanalen är snedställd nedåt, bör du bara ta handlarna ner. Här är ett exempel på vad jag menar. I exemplet nedan finns Microsoft i ett handelsområde som varar över 10 handelsdagar. Höjden är uppåt så jag ska bara leta efter att handlarna går upp. Easy Swing Trading Metod för någon annan Det andra steget är att vänta på ett gap som går upp. Kom ihåg att du vill ignorera alla affärer som går kort om din lutning är uppåt. Nästa steg är att placera din order och din stoppavbrott. Postordern placeras 2 fästingar över den höga gjorda på klyftan och stoppförlusten placeras 2 fästingar under den låga gjorda på klyvdagen, så här kommer det att se på det tekniska diagrammet. Don8217 blir nervös eller stressad om du inte förstår detta. Detta är en enkel swing trading metod för alla men om du är en nybörjare ta det långsamt i början. När jag väl kommit in på marknaden och lägger min stoppavbrott måste jag ta reda på var jag ska ta vinst. Ta avståndet mellan ingångspriset och stoppförlusten och multiplicera det med 4 och lägg till det till ditt ingångspris. Eftersom skillnaden mellan de höga och de låga i detta fall är ca 65 cent. Jag lägger till några fästingar för inmatningen och för de ytterligare två fästingarna för stoppförlusten och kommer ut med 0,70 cent. Jag multiplicerar sedan detta nummer med 4 och kommer upp med 2,80 cent. Sedan jag kom fram klockan 27.00 skulle mitt utgångsmål vara ungefär 29,80 cent. Let8217 ser hur det ser ut på diagrammet. Du kan se ovan, hela sekvensen av händelser från analys till utgångspunkt. Denna strategi är en enkel kanalstrategi och är en enkel swing trading metod för alla att lära. Det fungerar med alla marknader och tidsramar. Om du vill byta denna enkla swing trading metod för någon till den korta sidan bara vända reglerna och se till att den övre kanallinjen är sluttande nedåt. Tack för att du besökt vår webbplats och om du har några frågor eller vill ha en enkel eller enkel swing trading metod för någon, snälla släpp oss en rad på supportmarketgeeks och vi hjälper dig gärna. Roger Scott Senior Trainer Marknaden GeeksSimple Trading Strategies 8211 2X Inside Day Strategin Don8217t Gör Enkla Trading Strategies Komplicerade En tanke att många handlare konsekvent besatt är hur man skapar enkla handelsstrategier som erbjuder lägsta risk och högsta belöning. Jag kan relatera till detta eftersom jag brukade gå igenom denna typ av tankeprocess själv för flera år sedan. Jag har alltid tänkt på sätt att minimera min risk och öka min vinstpotential och det är inte något som alltid är lätt att göra. En dag med ren chans snubblat jag på ett handelsmönster som gjorde det möjligt för mig att komma in på marknaden med mycket låg risk och samtidigt behålla förmågan att vinst väsentligt. Vad jag bäst tyckte om den här metoden var det starka momentum som följer efter inmatningssignalen utlöses. Denna strategi fungerar med aktier, terminer, råvaror och Forex om du handlar någon av dessa marknader. 2X Inside Day-strategin kan minska risken väsentligt Denna strategi är väldigt lätt att hitta på OHLC-diagram och I8217m. Det är säkert att efter denna handledning har du inga problem att hitta flera exempel själv. Det första du behöver är en stark trend, antingen upp eller ner. Den som följer mina handledningar eller inskrivna kurserna vet att I8217m är en stor förespråkare för att gå med den nuvarande marknadsutvecklingen. I det här exemplet kan du se hur beståndet i det här exemplet trender starkt. Du vill se till att du hittar bra trendmarknader så att dina odds undviker att bli stoppade, minskar avsevärt och din vinstpotential ökar väsentligt. Se till att du alltid följer trenden på dagliga diagram 2X Inside Day Set Up När du har identifierat trenden måste du identifiera den faktiska inställningen. Insidan 2X är ett konformatmönster som har två inre dagar inuti varandra. Jag har utvecklat denna uppsättning för att hitta dagar inom en trend när marknaden minskar avsevärt och tar andning från volatiliteten. Detta ger mig möjlighet att komma in under en lugn period innan volatiliteten återkommer. Jag anser också det faktum att inga lägre nedgångar gjordes och prisåtgärder kunde bibehålla inuti den föregående låga demonstrationen fortsätter styrkan att vara före. Du kan se i det här exemplet hur varje dag8217s höga och låga ligger inom det föregående dag8217s handelsintervall. Det här är den typ av inställning du vill hitta när handeln med 2X Inside Day konfigureras. Varje dag är inne i förra dagen Du kan se närmare mönstret i det här exemplet. Lägg märke till hur varje efterföljande dag ligger inom den föregående. Handlingsåtgärden blir väldigt snäv vilket minskar din risknivå väsentligt när du anger uppsättningar med låg volatilitet som den här. Inträdet är 05 cent över det höga priset som gjordes på dag tre och din slutförlustnivå ligger under 0,10 under den tredje day8217s lågt pris. Ingångssignalen måste utlösas den fjärde dagen. Om din köpstopp inte utlöses den fjärde dagen måste du avbeställa din beställning och handeln upphävs. På grund av låg volatilitet Risknivån är låg på denna inställning När inmatningsstoppet utlöses bör du omedelbart placera en stoppförlustorder under dag tre låg. Resultatet för denna strategi är 4 gånger din risknivå. I det här fallet var risken bara 0,55 cent, så vinstmålet skulle vara 2,20 till ditt inmatningspris. Du kan se hela sekvensen från ingång till utgång i det här exemplet. Handlar med risker mindre än 1,00 som har 4 gånger vinstpotential anses vara mycket låga riskhanteringsmöjligheter och det här är vad 2X Inside Day Strategy erbjuder. Risken för belöning på denna strategi är det bästa jag har sett 2X-strategin fungerar till nackdelen 2X-strategin fungerar lika bra till nackdelen som på uppsidan. Du kan se i det här exemplet hur lageret bröt uptrend och utvecklar en bra nedåtgående trend. Det här är ett bra exempel på den typ av handelsåtgärd du vill se innan handeln upprättas. Början av en trend är ett bra ställe att komma in eftersom momentum vanligtvis ökar, eftersom trenderna fortsätter att röra sig i samma riktning. Uptrend Breaks And Downtrend Börjar När du har fastställt att marknaden eller aktien din handel är i en downtrend, måste du isolera upprättandet. I det här fallet skulle du återigen leta efter 2 dagar som ligger under det höga priset för föregående dag och över det låga priset för föregående dag. När du ser uppsättningen några gånger börjar du märka det om och om igen när du skannar diagram för din dagliga träfflista. I det här exemplet kan du se exakt hur uppställningen ser ut. Varje dag högt pris är lägre än tidigare dagar högt pris och varje dag lågt pris är högre än de tidigare dagarna lågt pris När du har identifierat och isolerat uppställningen kan du placera din försäljningsstopp för orderingången 0,05 cent under den låga som gjorts på dag tre och när du fyller fyller du på din stoppavbrott (köp stopp) beställa 0,15 cent över det höga som nåddes på dag tre. Detta exempel visar exakt var den skyddande stoppförlusten och posten säljer stoppnivåerna går. När inträdesstoppet är utlöst Lageret ser aldrig tillbaka Du kan se hela sekvensen på ett dagligt diagram som kan ge dig ett något annorlunda perspektiv på uppställningen och hela handelssekvensen. Nyckeln till den här strategin är att isolera mönster där din risk är extremt begränsad, som de två exemplen jag gav dig idag. Risken för var och en av dessa två exempel var mindre än 1,00. Det här är en stor risk för en handel som kan ge var som helst mellan 2,00 och 4,00 i vinst. Lägg märke till att lageret föll en annan punkt efter att vi kom ut ur handeln Nästa gång kommer jag att demonstrera mer inom dagstrategier så att ni kan utnyttja möjligheterna till låg risk. För mer om detta ämne, gå till: Gör daghandel och daghandel med korta prismönster Av Roger Scott Senior Trainer Market GeeksSimple Trading Metod med trader101 Kommersiell Medlem Anställd Dec 2006 2 889 Inlägg VARNING. Den här metoden låter enkelt men det här är inte för NEWBIES. Att använda detta system utan grundläggande handel kommer definitivt att blåsa ditt konto. Du måste ha minst en 1 års handelserfarenhet för att förstå teorin om denna metod. Det finns andra system som är lämpliga för nybörjare. Detta är inte den ONE. Sluta posta frågor i tråden Jag svarar inte på dem. Jag har spelat den här metoden i ca 3 månader nu och returen är ganska bra. Det här är en mycket enkel metod och det är allt bas på prisåtgärder, indikatorfri handel och det görs manuellt. Först måste du öppna ett demokonto och se till att den mäklare du väljer har ff. par (måste ha) på sin plattform: 1. GBPUSD 2. EURGBP 3. GBPCHF 4. CHFJPY 5. AUDJPY 6. EURJPY 7. USDCHF 8. CADJPY 9. AUDUSD 10. USDJPY 11. EURUSD 12. EURCHF 13. GBPJPY 14 USDCAD De övre sju paren är inställda 1 och botten är inställd 2. Dessa par kommer att säkra varandra. Färsk starta denna metod i början av veckan, det här kommer att ge dig en bra titt på paren som veckor fortsätter. Set 1 handla dem SHORT och sätt 2 handla dem LONG. Ingen SL och ingen TP. Så mycket som möjligt kör ett manus (bifogat) för att upprätthålla rätt tidpunkt när de öppnas. Klicka två gånger på vinstkolumnen på din terminal så att de positiva vinstparen håller sig överst och negativen ligger längst ner eller vice versa. Ursprungligen är parternas ordning en röra, låt den springa för en dag eller två och du kommer märka paren börjar göra en ordentlig ordning. Alla köper kommer att ligga i botten och alla säljer kommer att uppta toppen eller vice versa. Det är som att sätta på vila på det smutsiga flaskvattnet och det kommer att börja sätta sig ner efter en viss period och all smuts till botten och det tydligare vattnet på toppen. Om en dag eller två kommer alla köper (om negativ) att stanna under och försäljningen (om positiva) kommer att vara högst upp. Nu är indikationen att du ska titta på, idealiskt, de 7 slitsarna bör upptas av negativen, det första paret i det negativa som passerar gränsen för positiva och negativa är de par vi är bekymrade över. Om ett av det negativa hoppet till spåret 8 (räknat från botten) finns det också ett motsvarande positivt som hoppar till spåret 7. Detta är signalen. Vi kommer att handla de två par som hoppar över gränsen. Du borde ha ett annat konto där du kommer att göra verklig handel. Du kommer att handla de två par som hoppar ut. Om paret som hoppar upp är Lång så handlar de två avbrutna paren LONG eller vice versa. Jag handlar också de två närmaste paren som hoppar över gränsen. Jag begränsar mig till bara 4 par som handlas på en gång. Vinsten är upp till dig, vad jag gör är när paret i handeln återvänder 2 slitsar så stänger jag det. Kom ihåg att du inte röra på ditt demokonto eftersom det här kommer att fungera som din indikator och hålla den igång hela tiden och bara kolla in den en gång i taget för något par i paret och handla dem sedan. På bifogad terminal kopia kan du se det avbrutna paret USDCAD som var för några timmar sedan och jag handlade det och gjorde några pips på den. Följaktligen hoppar det andra paret GBPUSD också 1 spår ned och kan också handla länge också. Jag hoppas jag förklarar det bra. Good Luck trading, Trader101 Obs! 1) Denna metod är manuell. igen manuell. Indikatorn är bra men handeln är manuell. Om några av er inte tycker om att göra det, lära man det manuellt. 2) Jag vill inte se någon EA som är gjord av detta system och publiceras här för att visa upp. Indikatorer är välkomna. 3) Inga mt4 operativa frågor ex. där kommer jag att lägga in manusfilen. Hur installerar jag det här på diagrammet, eller jag är nybörjare men jag gillar ditt system, var vänlig omformulera systemet. quot Också om du inte förstår engelska, fråga mig inte om att översätta om för dig. 4) Someday kommer någon att göra en FAQ på detta system. Jag behöver volontär. för det. 5) Slutligen, hemsida ownerweb administor, Forex system stjälare, programmerare att hyra, om din agenda är att stjäla eller flock trafik berätta mig nu i PM så jag kan debitera dig, programmerare att hyra, jag kan inte hindra dig. Var noga med att ge mig en kredit på den här på ditt program och du måste ge oss en provision för att stjäla idéer här. Jag hoppas vi håller med om den här då kan vi alltid fortsätta. För dem som kommer att dra nytta av den här metoden är min enda begäran att ge kredit till var kredit är oskälig, detta ges osjälviskt gratis. Trader101 Julius F. Senaste anteckningar: Ovannämnda par som du ser är för originalparingarna. Användningen av denna parning avbröts och ersattes av Universal-parningarna där alla framtida indikatorer gjordes för att passa. Nedan finns Universal Pairings. Modifierat Univetradehedge-skript läggs till. Sälj par: 1. AUDUSD 2. NZDJPY 3. GBPCHF 4. EURUSD 5. EURCHF 6. CHFJPY 7. USDJPY Köp par: 1. USDCHF 2. EURGBP 3. NZDUSD 4. GBPUSD 5. EURJPY 6. AUDJPY 7. GBPJPY Attached Image (Klicka för att förstora)

No comments:

Post a Comment