Tuesday 14 November 2017

Forex trading off dagligen diagram nätet


Forex trading strategy 17 (Trading Off Daily Diagram) Inskickad av Användaren den 23 mars 2012 - 07:49. Inskickad av Adam Många handlare älskar locket på valutamarknadernas volatilitet och föredrar att handla intradag genom att öppna och avsluta positioner inom timmarna. Att handla dagskartorna är inte särskilt vanligt, eftersom många handlare saknar det tålamod som krävs för att följa en handel i veckor i slutet av sin logiska slutsats. Det finns många saker som en näringsidkare kommer att vinna genom att handla ut de dagliga diagrammen. I första hand måste vi vara mycket bekanta med att vi säger att trenden är vår vän tills den slutar. Det enda sättet att bestämma den sanna trenden för en valuta är att titta på det dagliga diagrammet. En typisk daglig snapshot visar prisåtgärden i veckor i taget. Du kan då berätta bara genom att titta på diagrammet för att se om trenden är upp, ner eller i sträck. Diagrammet ovan är det dagliga diagrammet för USDJPY. Det är mycket klart från inspektionen att valutaparet är i en mycket stark uppgång efter en lång konsolideringsperiod som varade nära ett år. Användning av korttidsdiagram kommer inte att ge den sanna bilden. Om handeln med det dagliga diagrammet minskar frekvensen av affärer, kommer det också att göra det möjligt för näringsidkaren mer tid att bedöma en handelsuppställning och handla det med större säkerhet. Handelsmålen är större, och en näringsidkare kan tjäna pengar från några affärer som kommer att överträffa vad han kommer att göra genom att jaga pippar överallt. En handel jag älskar att ta bort det dagliga diagrammet är retracement trade. Pullbacks är en vanlig del av handeln eftersom det alltid kommer att finnas tidiga fågelhandlare som kom in i positionerna mycket tidigt i trenden och kommer att se att ta lite vinst från bordet. När de avlastar sina positioner kommer valutas prisåtgärder att återfå. Nu är jag vanligtvis intresserad av fortsättningen av rörelserna i riktning mot trenden. För mig att göra detta måste jag veta var retracement kommer att sluta. Med 5 poäng att välja från Fibonacci retracement verktyg, behöver jag få en klar uppfattning om var jag ska göra min post. Det verktyg som jag har hittat mest användbart är Stokastics-oscillatorn. När det passerar överköpta eller överlämnade nivåer, ger det mig en tydlig indikation på exakt var jag ska göra mina poster. Från detta dagliga diagram ovan kryssade stokastikerna på överlämnade nivåer på 24,1 vid 50 Fibonacci retracement line. En post här skulle ha producerat 250 pips vid skrivetiden den 20 mars 2012. Det här är en enkel strategi som fungerar hela tiden. Handla retracementsna från det dagliga diagrammet. Denna Forex Trading Strategy artikel gavs till oss av Adam på ForexAccounts. Thread: Trading off dagliga diagram Ursprungligen postat av daxter22 Hej kolleger handlare Ive har handlat forex på och av i ca två år men har bestämt (i min nuvarande situation med full tid jobb och lång pendling till och från jobbet) att allt annat än dagliga diagram bara kan inte fungera för mig just nu. Så kan någon peka på mig mot en bra dagsljusstrategi som du har stött på, kanske även framgångsrikt använt dig själv. Jag verkar inte ens ha tillräckligt med tid för tillfället att spendera en timme eller så en dag som backtesting mina egna idéer, så behöver något för att hålla mitt konto tickande. Eventuella hjälpmedel eller idéer som är varmt mottagna Oavsett vad du bestämmer dig, var beredd att det tar tid att bygga färdigheter, till och med en daglig handelsstrategi. Ursprungligen postat av daxter22 Hej kollega handlare Ive har handlat forex på och av under ca två år men har bestämt (i min nuvarande situation med ett heltidsjobb och länge pendlar till och från jobbet) att allt annat än dagliga diagram bara kan inte fungera för mig just nu. Så kan någon peka på mig mot en bra dagsljusstrategi som du har stött på, kanske även framgångsrikt använt dig själv. Jag verkar inte ens ha tillräckligt med tid för tillfället att spendera en timme eller så en dag som backtesting mina egna idéer, så behöver något för att hålla mitt konto tickande. Eventuella hjälpmedel eller idéer mottagna varmt Heres en bra tråd på Babypips som jag starkt rekommenderar: 3 Tips för handel ett dagligt diagram Identifiera trenden för att bilda en handelsförskjutning med 6 månaders prisdata. Tidsa dina inlägg och vänta tålmodigt på handelsmöjligheter. Riskhantering är ett viktigt steg i handeln med dagdiagrammet, planera i enlighet med detta. Nybörjare och veteranhandlare som försöker handla Forex-marknaden med dagliga kartor löper in i en rad olika hinder. Ofta kan dessa längre siktgrafer vara vilseledande och handlarna faller för förutsägbara misstag. För att hjälpa till att bekämpa några av dessa problem, kommer vi idag att granska tre användbara tips för dagliga diagramhandlare. 1. Hitta trenden Den första tipsen för att handla ett dagligt diagram är att hitta trenden. En av fördelarna med att handla det dagliga diagrammet ligger i de långdragna rörelserna på Forex-marknaden. Ett sätt att identifiera trenden är att titta på ett halvårs prisvärde, eller ungefär 180 perioder, och sedan identifiera de svänghöjder och lågnivåer som skapats av prisåtgärder. Medan det här antalet perioder kan flyttas upp eller ner till din smak, kommer en referens att hålla dig från att titta på för mycket prisdata vilket väsentligt ökar svårigheten att hitta trenden. Nedan är ett exempel på en 6 månaders trend på EURAUD. Att gå tillbaka och hänvisa till dessa prisuppgifter på ett dagligt diagram gör det möjligt för oss att identifiera marknadens riktning, samtidigt som vi skapar en handelsförskjutning. Om trenden är uppe, väntar de dagliga karthandlare tålmodigt och letar efter möjligheter att köpa marknaden. Inte på något sätt bör vi överväga att handla mot trenden. Learn Forex ndash EURAUD 1866 Pip Daily Trend 2. Var patienten Varför gå igenom alla smärtor för att hitta en trend och ha en marknadshandlingsplan om du kommer att använda det Dagliga diagramhandlare behöver för att undvika bug att behöva vara i marknaden nu. Detta kan vara oerhört svårt, särskilt om du tittar på marknader dagligen. Kom ihåg att handel med Daily Candles får bara ge en eller två lämpliga positioner på ett enda valutapar under ett helt år. Det innebär att du behåller marknaden och håller ditt handelskapital ledigt tills ett tillfälle uppstår. Det enklaste sättet att vara patient är att hålla en handelsdagbok och gå med i en handelsgrupp. Enligt min erfarenhet kan du hålla dig ansvarig för att följa din handelsstrategi. Till exempel om du handlar med CCI på ett dagligt diagram, som exempel nedan, bör din handelstidskrift bara visa två poster Om din rapport visar något annorlunda är det dags att omvärdera din handelsplan. Lär Forex ndash EURAUD CCI-poster 3. Använd större stopp och mindre hävstång Traders som handlar på ett dagligt diagram borde vara medvetna om de större intradagsvängningarna på marknaden. Huvudfokus för detta är att undvika att bli uttagen ur marknaden tidigt. En indikator som en näringsidkare kan använda för detta är ATR (Average True Range). ATR kan hjälpa dig att hitta de genomsnittliga rörelserna för ett par under en viss tidsperiod. När det här värdet hittats kan du använda en multipel av ATR för att gå till inställning av RiskReward-nivån som du väljer. Kom ihåg att med hjälp av större stopp betyder inte att du måste sätta mer kapital i riskzonen. En referensram är att aldrig riskera mer än 1 av ditt kontosaldo på någon handel. Med hjälp av denna regel kan handlare fortfarande handla konservativt även på ett dagligt diagram genom att begränsa deras hävstångseffekt. Även om du handlar med en stor eller liten kontosaldo, om du har problem med detta, använd mindre mindre storlekar. --- Skriven av Walker England, Handelsinstruktör för att få Walkersrsquo-analys direkt via e-post, var vänlig ANMÄR DIG HÄR Intresserad av att lära sig mer om Forex trading och strategiutveckling Registrera dig för en serie gratis ldquoAdvanced Tradingrdquo guider, för att hjälpa dig att få fart på en mängd olika handelsämnen. Registrera här för att fortsätta din Forex-lärande nu DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Daglig diagram vs 1 timme Diagram 8211 Vilken bör du handla idag I8217m kommer att förklara varför det är inte bättre att använda en tidsram än att använda den andra och även vilken tidsram du ska handla beroende på den livsstil du för närvarande har. I8217ve sett andra forex-relaterade hemsidor8217 talar om hur man använder en tidsram över den andra kommer att leda till högre sannolikhetstjänster. Jag är fullständigt oense med detta uttalande och kommer att förklara orsakerna till att denna metod att tänka inte bara är dum, utan att hålla tillbaka dig från att göra vinst på marknaden. Låt oss börja, så vissa människor verkar vara övertygade om att handel en tidsram är bättre än den andra. Till exempel kan någon säga att en handel som tagits bort från det dagliga diagrammet har en bättre chans att träna än säga, en handel som tagits bort från 1 timmarschemat. Vad jag skulle vilja veta är hur de kommer till denna slutsats. Eftersom alla högre tidsramar utgörs av information från de nedre tidsramarna, representerar en ljusstake på det dagliga diagrammet en dag värd marknadsaktion om vi skulle gå in på 1 timmars diagram och markera början på handelsdagen, skulle vi upptäcka att 24 1 timmars ljusstakar skulle utgöra det ljus vi ser på det dagliga diagrammet. Så hur kan en tidsram bestämmas som bättre än den andra när båda båda innehåller samma information Den blå linjen på diagrammet ovan visar en ljusstake på det dagliga diagrammet. Det här är samma ljus som ses på 1 timmarsdiagrammet. Alla ljusstakarna som ses mellan dessa två linjer utgör den ena ljusstaken vi ser på föregående bild. Så om ljusstaken på det dagliga diagrammet är gjord av de 24 ljusstakarna ser vi på den andra bilden hur kan en tidsram bli bättre än den andra. De består av samma information, det du ser på dagskartan är bara 24 1 timme ljus kombinerat för att göra ett dagligt ljus. Vilken tidsram borde jag handla egentligen kommer det till att föredra. Vissa människor tror att genom att handla extremt låga tidsramar kan de göra mycket mer pengar än om de skulle handla högre tidsramar 8211 I8217m inte bestrida att de förmodligen kan, eftersom de kan lära sig de psykologiska färdigheter som krävs för att hantera hur marknaden rör sig på dessa lägre tidsramar. Att tjäna pengar med hjälp av saker som 1 minuters och 5 minuters diagram är isn8217 en fråga om hur bra du är vid analysen, självklart måste du använda saker som stöd och motståndsmönster för att identifiera möjligheter men de sakerna hjälper dig inte med hastigheten där marknaden rör sig på dessa tidsramar. Denna hastighet är problemet. Alla handelsbeslut du fattar måste göras mycket snabbare än om du handlar 1 timmars diagrammet till exempel. Utöver detta kommer du att göra och förlora pengar många gånger hela dagen, det kan i sig vara ganska svårt att hantera, att vara upp 30 på en timme är en bra känsla men sen att vara nere 50 följande timme är hemskt och frustrerande. Jag tenderar att hålla sig borta från att handla dessa lägre tidsramar av denna anledning. Koncentrationsnivån tillsammans med den mentala disciplin som krävs för att hantera hur man gör och förlorar pengar i en så snabb takt är för stor för de flesta som jag medföljer, jag behöver saker att vara långsammare, så jag kan ha tillräckligt med tid att formulera all min analys och planera mina affärer i förväg, tack vare detta håller jag med att placera affärer med hjälp av det dagliga diagrammet och 1 timmarsdiagrammet. Ingen ledig tid 8211 Använd dagskartan Det dagliga diagrammet är perfekt för personer som vill vilja handla när de inte är lediga under dagen om du har ett jobb till exempel, de flesta strategierna jag layout på den här sidan kan alla användas på det dagliga diagrammet. De tar bara några minuter i slutet av varje dag så att du kan gå till jobbet eller vad som helst, kom hem och se till att du har gjort lite pengar, det är ingen bättre känsla än att komma hem efter arbete, titta på handeln du placerat natten innan och inser you8217ve gjorde en veckolön på en natt. Om det finns en nackdel att handla det dagliga diagrammet skulle det vara att det kräver mer pengar för att kunna handla effektivt. En näringsidkare som inte har ett jobb kommer inte troligen att ha mycket pengar att börja handla med, så om du är en av dessa människor föreslår jag att du är blyg från att placera affärer utifrån det dagliga diagrammet. Den totala risken för varje handel kommer att bli för stor när det gäller hur mycket pengar du har på ditt konto, om du lägger 200,00 på ett handelskonto går det ut till att du kan placera runt fem affärer på det dagliga diagrammet under förutsättning att din handelspinne barer och engulfing ljus. Jämför detta med handel utanför 1 timmarsdiagrammet, som med samma 200,00 fungerar ut att du kan placera runt 20 branscher. Om du arbetar heltid och you8217re är en nybörjare så handlar det med att använda det dagliga diagrammet bra, för om du råkar förlora under inlärningsperioden, kan du återhämta förlusten med en liten bit av de pengar du gör från jobbet. Jämför det med någon som inte har heltidsjobb och är ledig för större delen av dagen men inte har mycket pengar att investera i marknaderna så kan du se var fördelen ligger. Massor av ledig tid 8211 Använd 1 timmarsdiagram Om du råkar ha turen att vara ledig under dagen föreslår jag att du handlar med 1 timmarsdiagram. 1-timmarsdiagrammet ger flexibilitet vad gäller vad du vill göra, marknaden går långsamt nog för att du ska kunna analysera diagrammet för handelsmöjligheter och genererar också tillräckligt många affärer så att du har massor av anständiga chanser att tjäna pengar. Också storleken på stoppförlusten blir mycket lägre än om du handlade med det dagliga diagrammet. Eftersom det dagliga diagrammet innehåller en dag för information, när du gör en handel är avståndet för stoppförlusten från din post större, vilket innebär att du måste sätta mer pengar på spel, å andra sidan på grund av 1 timmars diagram som innehåller bara en timmes värde av information är stoppavståndet mindre, så att du kan riskera mindre pengar vilket är bra för personer som har små konton. Kombinera dagdiagrammet och 1 timmarsdiagram Om du vill kan du använda det dagliga diagrammet och diagrammet på 1 timme tillsammans, så att du placerar mer långsiktiga affärer som du kan tjäna mer pengar med och kortsiktiga affärer som kommer att kompensera för eventuella förluster du kan ta. Det här är strategin I8217ve har använt ett tag nu och hittills har resultaten varit ganska bra. På det dagliga diagrammet ovan kan du se min första handel togs strax innan marknaden började röra sig högre, tyvärr var det den enda stiftstångssignalen som uppträdde på marknaden under denna uppflyttning på det dagliga diagrammet. Så efter att jag hade denna handel placerades jag över till 4 timmarsdiagrammet för att se om jag kunde hitta några fler stift att handla. (Jag brukar använda 1 timmarsdiagrammet för detta men MT4 skakade mig om och visade ett stort gap på marknaden så jag var tvungen att använda 4 timmar för att se tapparna) De tre tikarna i diagrammet visar de extra trader jag tog efter handla stiftet på det dagliga diagrammet. Alla dessa affärer var framgångsrika minus en som jag slutade att förlora pengar på. De två första traderna jag stängde runt samma gång, lämnade jag den dagliga stifthandeln, men den andra jag fortsatte att hålla tills marknaden slog 109.00-nivån. Dessa affärer gjorde mig ganska betydande summor pengar, det här visar bara potentialen att kombinera två tidsramar tillsammans. Om du lyssnar på guruer på nätet som föreslår att du bara bör handla en tidsram skulle du inte missa detta tillfälle. Det var bara en nålstavssignal på det dagliga diagrammet, men det fanns ytterligare tre som hittades på 4-timmarsdiagrammet. Jag tjänade nästan pengar från den sista nålstångsignalen än jag slog av den första på det dagliga diagrammet. Varför begränsa dig till en metod att tänka, du måste öppna ditt sinne för alla möjligheter som finns om du kommer att göra det stort, för att kombinera flera analysmetoder är det snabbaste sättet att generera stora mängder handelskapital. Tack för att du öppnade mina ögon. Jag tycker att det här är första gången en mentor säger att jag ska hitta en stiftstång i Dagbladet och sedan släppa ner till 4-timmarsdiagrammet för att hitta ytterligare stiftstänger för att ta en handel för att göra vinst. Tack för att du har satt upp sir. Pls, jag vill prenumerera på ditt nyhetsbrev för att lära dig mer. Jag är trött på att köpa online-indikatorer som förlorar och oanvändbar programvara som inte fungerar i afrikansk sammanhang. De är utformade för att misslyckas, alltid för att av volatiliteten på marknaden. Tack, Tony Uyeh Tack för den här artikeln, en riktig ögonöppnare. Jag jobbar heltid och alla berättade för mig dagliga tidsram jag skulle handla. Men på morgonen och kvällarna kan jag fortfarande titta på diagrammen, 1H eller 4H och faktiskt ta handlar där borta, jag är GMT2 tidszon. Om jag går in eller ser en uppsättning på dagligen men ange på 1H, vilken tidsram borde jag hantera min handel, till exempel efterlåt mitt stopp. Registrera dig för att omedelbart ta emot min 6461 ordbok om hur man hittar utbuds - och efterfrågesoner som fungerar. Stöd och motståndsnivåer Supply and Demand Zones för alla 4 stora valutor som skickas till din inkorg Varje dag Lär dig att förutse trendändringar tidigt med min 9467 ordbok om förståelse Swing Highs och Swing Lows 30 exklusiva handelsartiklar som inte är tillgängliga på min webbplats skickade till dig via E-post två gånger i veckan under de kommande 16 veckorna, med mer på vägen VIKTIGT. När du klickar på knappen Registrera dig nedan kommer du att få tag på en sida på min webbplats med instruktioner om hur du hämtar böckerna på din enhet. Se till att du använder en giltig e-postadress annars kommer du inte att få böckerna.

No comments:

Post a Comment